sunnuntai 26. huhtikuuta 2009

Tokoa taas...

Kävin ottamas sittarin parkkipaikalla ruudun ja ohjatun noudon Millan kans. Näiden välissä otin seuraamisen juoksuosuutta. Kotona otin kaukoja.

Niin, se ruutu. Se oli aikalailla samassa paikassa kuin silloin möllitokossa. Vain kehänauhat ja ne puupalikat sieltä nauhojen päältä puuttui. Muita merkkejä oli kyllä yllin kyllin. Mutta ei mitään ongelmaa. Milla näytti aluksi, kun tapani mukaan sanoin sille sen merkki ja ruutu, siltä, ettei se tiedä missä se on. Mutta kyllä se tiesi. Ekalla kertaa jäi vähän sivuun, niin kuin sillä on tapana. Tokalla kertaa meni erittäin loistavasti keskelle. Tälläkään kertaa en ottanut ruudussa maahanmenoa enkä sitä mun kävelyä. Siitä on aikaa, kun oon ne ottanut. Oon tosi tyytyväinen tuohon. Ekalla kertaa palkkana nakki, tokalla nakki ja pallo.

Seuraamisen juoksuosuuden tein taas namin avulla. Näin siksi, että yritän saada sitä oikeaa paikkaa ja tiiviyttä tällä korjattua. Meni aika ok, ainoastaan täyskäännös tais olla vähän väljä. Sivuaskeleissa itte en enää mennyt kuulemma vinossa. Täytyis varmaan ennen koetta koittaa ilman, että nami on kädessä...

Ohjattu nouto sitten takkuskin taas koko treenin edestä. Tämänkin tein suht samaan kohtaan, jossa se oli möllitokossa. Avustaja vei kapulat, otettiin vasen. Merkille hyvin, mutta haki keskimmäisen. Otin väärän jälkeen uudestaan, ei mitään ongelmaa. Otettiin uudestaan koko liike. Merkille hyvin, tällä kertaa merkiltä suoraan vasemmalle, sieltä mutkan kautta, ja haki taas keskimmäisen! Huusin ei, ei vaikutusta. Mä en tiedä mikä tässä mättää!!! Teenkö mä jotain, vai johtuuko vain jostain, esim. olosuhteista/tilanteesta kotona? Kuulemma jossain vaiheessa, jos mulla on naksutin kädessä, mä teen sillä pienen liikkeen vastakkaiseen suuntaan, mutta nyt ei ollut naksutinta. Mutta nyt mä olin kuulemma kääntänyt pään siihen suuntaan mikä piti hakea, aika kauan aikaa. Mutta niin mä oon tehnyt aina, tosin en tiä kuinka kauan oon kattonu, mutta sen on mun mielestä tarkoitus auttaa Millaa. Otin taas tuon väärän jälkeen uudestaan, ei ongelmaa. Sitten otettiin kokonaan vielä uudestaan. Tällä kertaa hyvin. Kehut, mutta tais olla aika laimeat. Pallopalkka. Vein Millan autoon hetkeksi. Autossa oli pari-kolme minuuttia. Otettiin koko juttu vielä kerran, että näin, oliko edellinen kerta vain sattumaa. Nyt meni heti hyvin, ja yritin antaa kunnon kehut, iloisella äänellä, nakkia ja pallo. Toivon mukaan onnistuin.

Kotona pähkäilin tuota, mikä on mennyt vikaan, vai onko tuo esim. Millan protestia pentuun tai johonkin muuhun. Liikaa ei mun mielestä tokoa olla kuiteskaan otettu. Vai ollaanko sittenkin? No, välähti kuitenkin sellainen, että jos ottaisin tuohon palkaksi sen erikoisherkun, millä sain sitä istumista parannettua? Aion ottaa huomenna tai tiistaina tuon ohjatun noudon, kokeilen erikoisherkkua silloin. Pähkäilin myös sitä, että josko ottaisin hetkeksi käyttöön vain 2 kapulaa, jättäisin siis keskimmäisen pois. Mutta kattotaan nyt.

Kotona otin pihassa vielä kaukoja. Sain Millan jokin aika sitten tekemään kaukojen liikkeet oikealla tekniikalla niin, että se makas hiekalla tai ruoholla ja itte olin lumella tms. Ei edennyt yhtään. Pihassa Milla makas soralla ja mä olin ruoholla, oli selkeä "raja". Ei edennyt ja mielestäni seisomasta-maahan-tekniikka oli oikea.

Oma mieliala treeneihin ei välttämättä ollut paras mahdollinen. Jännittää ja hermostuttaa Lucan huominen kontrolli...

Perjantaina oli likkojen kanssa mettälenkillä. Kyllä tykkäsivät, ja ilmakin oli mitä mukavin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti