lauantai 13. kesäkuuta 2009

Tokokokeessa

Tänään oli Vaasassa tokokoe, jossa olin Millan kanssa. Odotin enemmän, mutta toisaalta oon ihan tyytyväinen tähänkin.

Itteä jännitti aivan sikana, ehkä siksi kun viimeiset treenit meni niin hyvin, ja mä tiedän, että Milla osaa, ja olis ollu sopivan löysä tuomari... Millalla oli kierrokset aika korkealla jo kehään mennessä, se käänteli päätään siihen laihin, että mihin meen ekana...

Tässä liikkeet:
Paikalla istuminen, Milla oli aluksi vähän levoton, käänteli päätään sillä lailla kuin silloin kevään ekassa kokeessa, kun sitten päätti laittaa maata. Luulinkin, että makaa, kun meen takas. Mutta istui, 10.

Paikalla makuu, hämmennyin hieman!, kun liikkuri käskytti kaikki yhtäaikaa maahan. Mä jouduin sitten antaa 2 käskyä ja sanoin ihan erikseen, mutta ilmeisesti se meni liikkurin piikkiin. Takaisin tullessa liikkuri käskytti ihan oikein. Milla nousi, mutta olis saanu olla nopeempi, 10.

Seuraaminen, en tiä miten tämä meni, keskityin vain itteeni ja siihen, että kävelen sopivan reippaasti ja että hidas kävely ei ole liian hidas. Yksi perusasento jäi kuulemma tekemättä, ja jotain muutakin oli, mutten tiä mitä. Musta itestä tuntuu, että välillä oli aika väljää. Juoksuosuus oli hyvä, 8,5.

Idari, mä en tiä mitä tässä tapahtui! Hyvin alkuun, seisomaan pysähdys hyvä. Tuli mieleen, oliko liian painokas käsky seuraavia ajatellen? Eli ei istunut, edes tokalla käskyllä, eikä liioin mennyt maahan, vaan jäi molemmissa seisomaan! Ikinä tämmöstäkään ole tehnyt. Mutta kuulin kahdesta eri suusta, että mun käskyt olis ollu liian löysiä. En tiä, mielestäni ei, mutta voihan tietty olla noinkin. 0. Saa nähdä miten tämä menee huomenna...

Luoksetulo, hyvin maahan, muistin pitää niskan jäykkänä. Pysähtyi aika hyvin seisomaan ja maahan pysähdys oli Millamainen. Mun kutsu yleensä tästä on vähän erilainen, ei niin painokas, ja nyt tais olla liian löysä, kun Milla makas paikoillaan muutaman sekunnin, ennen kuin lähti mun luo. Täytyy itte kiinnittää tuohon enempi huomiota. 8.

Ruutu, meillä on kai joku kirous tässä liikkeessä... Hyvin merkille ja vauhdikkaasti ruutuun, yritin ennakoida, ja nyt sitte kait ennakoin liikaa, Milla nimittäin pysähtyi kuin seinään ja ruudun ulkopuolelle! Olin hiljaa, korjas itte ruutuun, mutta ei ekalla maahan, vaan vasta tokalla tai kolmannella. Loppuosuus sitte menikin loistavasti, mutta tuomarin sanoin, "voi paska" ja 0.

Ohjattu nouto, suunnaksi tuli oikea. Aika hieno muuten, mutta kapulan luovutus tapahtui seisten vinosti mun vieressä! 9 p.

Metallinouto, muistin heittää laipasta, mutta heitto meni silti kuulemma aika kauas. Hieno. 10.

Tunnari, pysyi paikoillaan, eli ei kääntynyt mun mukana. Nosti oikean, tiputti, otti oikean ja samanlainen luovutus kuin ohjatussa, seisten vinosti vieressä. 8.

Kaukot, hyvin maahan, hienot liikkeiden vaihdot, eikä kuulemma liikkunut, mutta viimeinen maahanmeno vasta tokalla! Mikä helkutti tämäkään oli? Kuitenkin 9.

Yhteispistemäärä niukin naukin riitti kakkoseen, eli 224,5 p.

Huomenna olis uusi koitos ja tiukempi tuomari. Saa nähdä millaiset luovutukset huomenna on, niitä en ottanut nyt sitten kuitenkaan ollenkaan. Ja ennen kaikkea, mitä Milla tekee idarissa. Istumista lähinnä hinkattiin tänään. Täytyy käydä aamulla kokeilemassa molemmat ja ehkä koko liikekin. Toisaalta, mistä tiedän mikä on Millan uutta keksintöä ja mikä johtuu tästä päivästä. On meinaan eka kerta kun on näin kaksi tokokoetta peräkkäin.

Eilen tokoilin Lucan kanssa parikin kertaa päivän aikana. Tehtiin namimaahanmenoa ja käsky yhdistettynä. Nyt näyttäis osaavan jo vähän käskyäkin. Perusasentoja otettiin aika paljon. Kunpa pysyis noin hyvänä. Perusasennosta maahanmenoa pari kertaa. Ja vähän paikalla oloa.

Lisäksi kävin sen kanssa kävelemässä Kotipizzalla, ei piitannut mitään siitä vilinästä vaan oli tosi reipas.

Tänään Luca ja Ronja olikin mun äitillä hoidossa. Ihan hyvin oli kuulemma mennyt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti